Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
Na nézzük, hogy állunk a blues-zal ezen a nagy felbontású, jó térleképzésű, na és persze alacsony fogyasztású rendszeren... Amit a saját elképzeléseim szerint építettem meg. Ezt mutatja meg az alábbi videó, miközben a felvétel minősége továbbra is ugyanolyan, mint amilyen eddig volt. Nyilván nem csettintésre ment... de ezzel nem mondtam újat.
https://www.youtube.com/watch?v=VW9RIrAViXI
Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
Nagyon jól jöttek ezek a Panasonic FR kondenzátorok utólag. Elképesztő módon tisztább lett minden zene. De természetesen az OPA1655 műveleti erősítők is jól jöttek a megoldásaimhoz. Legjobb középhangszóró beszerelése nem hozott volna ennyit, sőt, inkább elvett volna, az már egyszer biztos. Helyzet az, hogy a fémmembrános Seas W22 régebben nagyon tisztán tudta megszólaltatni az akusztikus hangszerek egy részét. Legalábbis a karaktere passzolt hozzá. Most ugyanezt sikerült elérni papírmembránossal, na és persze jóval tisztábban. ÍÍÍÍjj. Igen. Nem nagyon tudok már belenyúlni, nem is akarok, viszont lehet, hogy 50 Hz alá még teszek később sub-ot. Esetleg csinálok valami jobb előfokot, de nehéz jót csinálni.
Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
Szerintem a legfontosabb dolgokat már leírtam, és a legjobb alternatívák egy része felkerült. Továbbra is szuper, hogy van korszerű B osztályú erősítőnk, ami nem csak legjobban szól, hanem még kevés áramot is fogyaszt. Ettől függetlenül azt látom, hogy mások továbbra is építgetik lelkesen a korszerűtlen, nagy áramokat fogyasztó megoldásaikat, de legyen ez az ő dolguk, nem kell nekem foglalkozni vele, amíg az áramot nem én fizetem ugye.

Másik dolog: nem túlzás kijelenteni, hogy Audaphon AMT 1i továbbra is az egyik legjobb magas hangszóró, két ScanSpeak pedig teljesen megfelelő, ha jól vannak használva.
Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
Egyik OPA1655 igazoltan meghibásodott. Elég sunyi hibája volt, mert szólni szólt, csak halkabban, mint a másik csatorna. Tényleg minden másra gondoltam, csak erre nem. Oszcilloszkópos mérést szerettem volna, de az nincs. Ilyen esetekhez lenne például jó a műszerpark, aztán végül használtam az agyam, és rájöttem úgy, hogy mi szállt el. Negatív feszültség került az egyik OPA1655 kimenetére, de nem a teljes tápé, csak olyan - 1.9V. Na igen. Ilyenkor jó minden OPA kimenetet külön-külön meghallgatni egy drót rácsatlakoztatásával, aztán rámérni feszültségmérővel.
Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
Habár elmondhatom, hogy összességében jobban szólnak manapság a zenék, azért vannak olyan zeneszámok, amelyek szubjektíven "megelégszenek" a gyengébb audiorendszerek teljesítményével is. Mint például a Depeche Mode - Enjoy the Silence. Nézzünk viszont pár olyan zeneszámot, ami különösen jól szól a jobban megépített, megtervezett rendszeremen!

Mariah Carey - Without You
Metallica - Nothing Else Matters
Billy Idol - White Wedding (Pt. 1)
4 Non Blondes - What's Up

Ezeket szorosan követik a többiek. Lista nem teljes, csak amik hirtelen eszembe jutottak.
Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
🎙/👽\🎸🎶
Az. Néhányan érteni fogják.
Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
24 bites zenére szükség van. Egész egyszerűen a bohóckodás kategóriája a CD minőség. És ehhez nem árt építeni megfelelő 20 bites D/A konvertert. Jimi Hendrix néhány zeneszáma nagyon baró így. Ugyanúgy az Eurythmics is. De említhetnék sok másik előadót.

Mások meg mást hallgatnak, ő dolguk, én viszont nem vagyok az.
Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
Továbbra is megelégedve hallgatom a B osztályú erősítő megoldásunkat, amit továbbra is az egyik legjobb kapcsolásnak tartok, és multibites AD1862 világához ez passzol leginkább. Senki sem vitatja azt a megállapítást, miszerint több külső diyernek sokkal több műszaki ismerete van, mint nekem, mégis elég furcsán nézek rájuk, mert a legjobb megoldások helyett túlbonyolított alternatívákhoz nyúlnak mindig. Természetesen minden jól megtervezett elektromos kapcsolást meg lehet jól is építeni, és rosszul is. De a legfontosabb: jól is meg lehet építeni.

Ha nekem több műszaki ismeretem, és lehetőségem lenne, két dolgot fejlesztenék tovább:
- Megfelelő, de minél egyszerűbb tápegységet az OPA1655-höz.
- Új, korszerűbb USB-s Xmos panelt különböző D/A konverterekhez, elérve a 21 bites támogatást a 20 bites multibites D/A konvertereknél,
VAGY elérve a 19 bites támogatást a 18 bites multibites D/A konvertereknél, jelgenerátoroknál. Amennyiben szimmetrikus kivitelezést alkalmazunk OPA1655 összegzővel.

Ehelyett megy az ostobaság. Illetve gyanítom, hogy egyeseknek nagyon nem tetszik az se, ha OPA1655 esetleg másnál is beválik, ugyanúgy, inkább megutálják az egész hobbit.
Szóval itt tartunk 2024-ben... véleményemet leírtam, egyesek helyében a fentebb felsorolt két dologra összpontosítanék leginkább.

Oldalnál is változások álltak be. Változott a háttér, illetve az újabb képek tömörítési módszere is fájlformátum megtartása mellett olyan módon, hogy a kép mérete kétszer nagyobb lett, mint amilyen volt, miközben kevesebb helyet foglal az előzőhöz képest. Néhány adatlapot már átalakítottam ezzel a tömörítési módszerrel, és az új adatlapok is így fognak már megjelenni.
Nem csak átláthatóbb lesz az egész, hanem a képek betöltése is gyorsabb lesz a korábbiakhoz képest.

Ha természetesen bármi kérdésed van, esetleg megjegyzésed, Kapcsolat menüpont alatt továbbra is elérhető vagyok.
Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
Olvasom egyes fórumokon a vitákat, amit egyes emberek írnak egyes egyedi CD lejátszók hangjairól. És előre jelzem, csak ismételni tudom (újra) önmagamat. Kezdjük először ott, hogy a CD minősége nekem nem elég. Ez egyáltalán nem nagyképűsködés, ez a puszta reális tény, egész egyszerűen megvannak a maga korlátai akár technikai oldalról, akár kiadói oldalról. 16 bit / 44.1 kHz sok mindenhez elég, de a High-endhez nem. És ezt butítjuk tovább több esetben 14 bitre. Értem, hogy egyik legjobb kerámia tokozású D/A konverter van ilyen lejátszóban benne, de ettől még a bitek száma nem lesz több. Nekem is vannak kerámia D/A konvertereim, precíziósak, igazi 18 bittel. Azért nem próbáltam még őket ki, mert a szimmetrikusan kivitelezett AD1862 igen meggyőző teljesítményt nyújt. Alapból is, de így meg pláne. Szóval egyelőre nem érzek semmi késztetést arra, hogy folytassam az építést, de később lehet rá esély (kisebb méret miatt, korszerűbb integrált áramkörökkel). Az LP jobb, mint a CD. És még egyszer leírom: Az LP jobb, mint a CD. Mindaddig jobb, amíg digitálisan 16 bit / 44.1 kHz-nél ragadunk le, mert ha felbontás valósan növekszik, úgy lesz jobb a zene, legalábbis PCM 192 kHz/24 bitig biztosan. Ha 24 bitet nem is érjük el, az elég jó, ha 18/19-et igen, erre valós garanciát ad az AD1862, illetve a DAC729 is. Tehát nincs szükség sem mesterszalagra, sem LP-re nagy felbontású digitális formátumok mellett. Az, hogy sok nagy felbontású felvétel kamu, sajnos igaz, de nem mindegyikre igaz. És persze fontos a lejátszó minősége is.

Másik téma: ahogy látom, sok a diplomás. Sok. De miért van az, hogy egyik sem fejleszt mondjuk Class-D erősítőt, ami nem zabálja úgy az áramot? Mert kissé az már bonyolultabb? Hát akkor meg minek van a diploma uraink? Mert az oké, hogy munkaerő piacra sok diplomás kell, de az audiodiy nem erről szól. Legalábbis normális esetben. Egyébként az általam is bemutatott B osztályú erősítő megfelelően megépítve jobb, mint eddigi bármi, amivel találkoztam. Persze ezt is meglehet rosszabbul építeni, meg az is igaz, hogy olyan tranzisztorokkal szól szépen, ami hát már rég nincs a piacokon. Szóval lehetne mondjuk jó minőségű class-D-t fejleszteni, ahol kihagyható akár a D/A konverter is. Vagy erre már nincs meg a papír?
Avatar

László

Adminisztrátor

Re: Vélemény
Számomra az nem fog csak diploma-lebegtetőnek számítani, aki képes fejlődni, aki képes például továbbfejleszteni a Class-D megoldásokat, kihagyva esetleg D/A konvertert, elvégre egymás után szüntetik meg a hangfrekvenciás tranzisztorok gyártását, nem beszélve a régebbi készülékek energiaigényeiről. Vagy megfelelő tápegységet tervez a legkorszerűbb műveleti erősítőkhöz. Vagy le lehet továbbra is ragadni a múltba, mindenféle technikai szinten ugyebár, kiakadni azon, hogy nincs tranzisztor illetve rossz az elektroncső, ahol nem a teljesítmény számít, hanem az, hogy ki kinek a haverja, de a lényeg, hogy mi más utat járunk.

Utólag írom csak ide: Elmúlt másfél évtized tapasztalatai alapján egyáltalán nem zavar, hogy csak blogtért üzemeltetek, amihez egyesek kivételével igenis hozzá lehet szólni, én szeretem egyben tartani a szerintem legjobb audiotechnikai megoldások egy részét, és nagyon is jól van ez így.
Válasz küldése