
De mi van, ha más készüléken kell szoftvert frissíteni, ahol folyamatosan szükség van az internetes kapcsolatra, például telefonon, vagy médialejátszón? Először is győződj meg róla, hogy visszatehető rájuk a régebbi gyári szoftver. Ha ez nem megoldható, nézd meg frissítés előtt a felhasználói értékeléseket, esetleg kérdezd meg a többi felhasználót a fórumokon. Ez persze csak akkor működhet, ha népszerű terméket vásárolsz meg. De azt is teheted, hogy megvásárolsz valami olcsóbb modellt, majd jelentős szoftveres butítás után készüléket váltasz, régit pedig kidobod a megfelelő kukába, hulladékgyűjtő helyre.
Érdemes figyelni az ezekkel kapcsolatos híreket, mert ha az egyik gyártó az egyik termékével meglépi, simán meglépheti egy másik termékével, akár későbbiekben is. Persze nem csak szoftveres butítás szokott jellemző lenni a gyártók körében, hanem a hardveres is. Például az első szériás termékek még egészen jól sikerülnek, jók a tesztek is, utána pedig butítják sunyiban a hardvert. Egy biztos, legtöbb esetben ez ki szokott derülni, de ettől még a nyereségük nem csökken, mert mindig lesz olyan, aki vásárol majd tőlük. Én igyekszem ezt elkerülni.
Persze egy készülék élettartamával sokféleképpen lehet trükközni. Az is lehet, hogy egy bizonyos dátum, vagy bekapcsolás után szándékos minőségi romlás következik be szoftveresen vezérelt eszközök esetén, amit kivédeni nem mindig lehet. Ezért kell mindig megbízhatóbb gyártó után kutakodni.